Att förklara en oförklarlig sak

Förvarning: Du behöver inte läsa detta om du ändå inte bryr dig. Det kanske är lite av en pea-text, men jag är inte fjortis, jag uttrycker bara mina känslor officiellt. + Jag vet inte riktigt.

Jag vet inte riktigt
. Men på engelskan skulle vi skiva om kärlek och vad det betyder för en, och kärlek är väl allt? Iallafall för mig. Kärlek till vänner, familj, killar, kameror, kulisser, manus, kläder. Jag kärlek till allt. Men Kärlek är väldigt svårt att förklara, det finns inga ord som kan förklara exakt hur det känns eller upplevs. Fast det kanske är för ätt kärlek är olika från dag till dag, person till person och händelser som tillkommer. Jag vet inte riktigt.
Jag är underbart tacksam över det liv jag har. Det finns såklart saker jag aldrig önskar skulle inträffa, saker som skär på hjärtat, men jag sörjer inte längre. Det är livet. Inget är perfekt men jag menar absolut inte att jag är en människa med mask som döljder olyckligheter. Abosult inte, även fast det inte är nått fel med det..
Men jag vet inte. Och den meningen börjar kanske bli tjatig nu, igentligen vet jag inte riktigt vad jag vill få ut av den. Man får tolka själv.. Aja, tillbaka till.. Tillbaka till, där vi var.
Somsagt, jag är lycklig. Jag har vänner som betyder så otroligt mycket, och som är så himla underbara. Jag har underbar familj, släkt. Det är inte bara anhöriga som betyder. Allt underbart. Jag sprudlar av lycka. Underbart va?
(Nu måste jag bara få skriva dethär, tyck vad ni vill) Men Matilda, när du skrev dendär texten till mig så beskrev du exakt vad kärlek är! Jag förstod exakt vad du menade, orden flög in i mitt hjärta. Och jag brast i gråt. Jag har aldrig gråtit så mycket som berörde så stark. I den stunden ville jag gråta i evigheter. Bara gråta. Det var så härligt, så skönt. Jag vet inte hur du fick mig att förstå din kärlek till mig, hur mycket du uppskattar mig och hur mycket jag betyder för dig.. Men jag förstod. Och jag dog, nästan. Det var så vackert. Och det måste du veta. Måste! För om jag kunde få dig att förstå.. Skulle inte det vara bra? Men med hela mitt ordföråd finns det faktist inget som definierar det.
Så, för mig är kärlek oförklarliget. Och världens bästa sak. I lycka och sorg.
(Oj, detta blev kanske poetiskt, men hur annars ska jag uttrycka mig?)


Kommentarer
Postat av: matilda

jag älskar dig

2009-03-12 @ 20:47:09
URL: http://matildafogde.blogg.se/
Postat av: matilda

jag älskar dig

2009-03-12 @ 20:47:40
URL: http://matildafogde.blogg.se/
Postat av: hannis

ååh vad ni är söta! Nu kommer jag här och förstör allvaret men emilia: Du är en riktig poet ju :D

2009-03-12 @ 21:07:46
URL: http://hannasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Julia

tyckte det var fint skrivet :D

2009-03-12 @ 21:36:46
URL: http://juliaceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0